Sunday, September 14, 2008

Kabel punya pasal...

Kalau nak cerita pasal kabel, fenomena ni sebenarnya dah wujud sekian abad yang lepas dah. Cuma ianya tak berapa di gembar-gemburkan. Fenomena ni juga bukan terjadi kat negara kita je. Malah negara-negara luar pun ada mengalami nya. Mungkin bagi sesetengah ada baik nya kabel ni. Tapi bagi sesetengah pihak, kegiatan-kegiatan kabel ni boleh merugikan kerajaan ataupun organisasi.
Isu kabel ni banyak dikait kan dengan pekerjaan ataupun jawatan di sesetengah organisasi. Boleh dikatakan ramai yang berjaya mendapatkan ataupun menjawat jawatan di sesetengah organisasi adalah kerana bantuan kabel.. "..Untung la kau ada kebel... tak macam aku.." Kalau orang tu memang layak untuk menjawat jawatan tu. Takpe lah. Kadang-kadang ada yang dapat jawatan tu kerana kabel tapi tak tahu nak buat kerja. Dan orang yang sepatutnya menjawat jawatan tersebut tapi tak ada kabel, terus menjadi penganggur atau terus dipinggirkan. Bukan setakat nak cari kerja. Ada juga yang nak masuk belajar kat sekolah ataupun Universiti kat negara kita ni pun menggunakan kabel.. Sampai bila???

Fikir-fikirkan lah masa depan Negara kita......

5 comments:

wegreentheearth said...

weh gone..
sampai hati ko..
aku tlng reg blog ko ari tue kan..
last2 aku takde dlm list ko ek..
sampai ati ko..

Mohd Hazriq Abu Zarin said...

wei gone..
chelsea lwn ManU mggu ni..
leh menang x??

Mohd Hazriq Abu Zarin said...

aku suke tgk chelsea lwn hari tu..klu main mcm tu leh menang lwn ManU..mmg mantap chelsea main mlm tu..aku tgk ngn shawn n boxer kt 7 baru..

aQu daN SesuAtu said...

apa2 pu john...
Chelsea ttp menang...

boying@gone said...

takde John terry pun aku rasa chelsea blh menang ngan Man U nanti. jgn risau Jon..