Tuesday, September 23, 2008

SR 111 memang Best

Pada tahun awal 2003, aku menyambung pelajaran aku kat UiTM Samarahan. Dan kursus yang aku ambil pula ialah Diploma sains sukan & rekreasi (management). Masa Diploma, memang banyak kenangan yang aku dapat. Pahit dan manis semua aku telan.. hahaha.. Masa aku sem3, ada subjek SEL 202 (outdoor recreational pursuit). Subjek ni ade final camp dan batch aku adalah batch terakhir yang combined dengan UiTM Shah Alam. Batch aku nye final camp kat Pulau Redang dan batch aku adalah betch yang kedua Redang selepas Redang Outback (batch myway).

Masa kat Redang, memang best. Dapat kenal ngan member2 baru dari Shah Alam yang segroup dengan aku (Shah,Fizi,Sharon... ramai lagi la.) Pada mula nye memang agak kelam-kabut bila kita bekerja dengan sekumpulan orang yang baru kita kenal. Memang banyak masalah yang timbul. Lebih2 lagi dari segi communication dan pembahagian tugas. Ada yang sampai bertengkar sesama sendiri. Tapi akhirnye kiteorang dapat gak bersatu seperti satu pasukan yang telah lama bersama. Masa kat Redang ni lah aku kenal PERLU dan En. Hisyam.
Antara kenangan yang aku masih ingat lagi ialah pasal banner. Banner untuk batch UiTM Samarahan adalah hasil kerja tangan aku dan member2 aku. Kami bergilir-gilir menghulurkan bantuan untuk melukis & menulis kat atas kain putih sampai pagi. (tak tidur)
Terima kasih kepada En. Khairul Amri, En Hisyam dan semua fasilitator PERLU yang terlibat untuk Redang Eco Challenge 2004 itu.

Selain dari Bercamping, Kursus Diploma Sains Sukan & Rekreasi, telah mengajar aku beberapa jenis sukan yang tak pernah aku main seperti main dart, carrom, wall climbing, archery dan banyak lagi .. Selain daripada itu, kami juga banyak melakukan program2 dan trip2 untuk subjek Programming dan Sport tourism. Antara tempat2 yang kami lawati ialah Ranchan Pool, Gua Niah, Semilajau, Lundu dan Miri. Memang seronok. Semasa semester 5, aku telah menjalani latihan Praktikal di Pejabat Belia & Sukan Bahagian Sibu Sarawak selama 4 bulan. (dapat elaun)
Pada semester 6, antara subjek yang aku rasa agak mencabar ialah ETR. nak kena jadi bisnesmen pulak. Group aku (aku, Lah, Adeq, Faiz & Nola) buat proposal Laundry untuk bisness plan.. Memang Best. Siap pakai blazzer masa presentation.
Lepas tu, aku graduate Diploma Sains Sukan & Rekreasi dengan jayanya pada awal tahun 2006. Kalau nak cerita kenangan masa diploma ni, memang banyak sampai tak tercerita dah. Terima Kasih kepada Miss Norazlin (ketua program sr111), Miss Azlina Zid, Sir Gordon, En. Amri, Miss Suhanna dan yang lain2. Jasa anda semua tetap di kenang.








12 comments:

P.e.a.C.H said...

laaa knp mude2 agak kacak...
dh tue agak smart...
hehehe

boying@gone said...

ntah la bella.. hehe

wegreentheearth said...

la...
masa aku pegi srwk dulu ko ada ke tak boy?
ko part brape masa tu?

boying@gone said...

masa buat abseilling kaat library tu kan? aku ade la oi.. tapi masa tu aku low profile lagi.. memang la kau tak kenal. hahahaha

wegreentheearth said...

ko ke bdk yg nangis masa nak turun tu..
yg takut tinggi..
gayat katenye..
owh..
rupe2nye ko la tu ek..

boying@gone said...

pandai2 la ko mus.. aku tutun dgn selamba je masa tu la. siap buat spyder lg.. ko ni bg malu aku je la..

Anonymous said...

'tutun' tu ape plak maksudnye boy?

wegreentheearth said...

mie..
tutun tu mcm kura2 tu..
Tuntung..
sarawak mmg ckp mcm nie..
hilang g dia kalu ckp psl binatang...

teamtact said...

salam rekreasi. . .

boy bila nak tuntun tangga baik-baik k...

boying@gone said...

tu typing error la beb.. haha.. ble nak tutun lg ni...

wegreentheearth said...

tutun oh tutun...

keLaPe daN orKiD..... said...

PERHATIAN!!!!!!! Training Of Trainer Siri Ke 11 akan diadakan pada:

Tarikh : 10 Oktober 2008 sehingga 12 oKTOBER 2008

p/s: KEPADA SEMUA AHLI PERSATUAN DAN ALUMNI YANG DAPAT MENGHADIRKAN DIRI PADA TARIKH TERSEBUT SILA BERIKAN MAKLUM BALAS KEPADA SAYA ELLAIL AIN MOHD AZNAN (0179875437) SECEPAT MUNGKIN....

MOHON MAAF SEKIRANYA MAKLUMAN TENTANG T.O.T LEWAT SEGALA KESULITAN AMAT DIKESALI...